half jaar weg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nico Haagsma - WaarBenJij.nu half jaar weg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nico Haagsma - WaarBenJij.nu

half jaar weg

Blijf op de hoogte en volg Nico

31 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

(fotos komen later)

Hee iedereen,

Het is onderhand al bijna 5 maanden geleden dat ik voor het laatst deze blog heb geupdate, dit komt natuuuurlijk omdat ik het hardstikke druk had. Maar na aandringen van mn vader ga ik dan maar weer eens een poging doen om jullie te vertellen wat ik allemaal beleefd heb.

Ik ga niet al te veel vertellen over Australie omdat ik daar toch vooral heb gewerkt en in de grote steden heb geleeft. Maar goed mijn laatste update zat ik net in sydney en was ik opzoek naar een baantje. Uiteindelijk heb ik 2,5 maand in Sydney gewoont in hetzelfde hostel in Kings Cross. Ik heb daar een ongeloofelijk leuke tijd gehad met een groep mensen die allemaal ongeveer dezelfde periode in het hostel bleven. Ik heb dan ook kerstmis en oud en nieuw in Sydney met deze mensen gevierd, vooral oud en nieuw was erg mooi met 1 van de grootste vuurwerkshows van de wereld bij de harbour bridge (fotos).

Na Sydney ben ik doorgereisd (met de auto van Tim) naar Melbourne een stad waar ik eigenlijk gelijk verliefd op ben geworden. De sfeer en de mensen daar is ongeloofelijk leuk, en ik ben ook hier weer 2 maanden blijven wonen en werken. Het sparen ging hier wat beter dan in Sydney omdat ik in een wat rustigere buurt in de buurt van St Kilda beach woonde. Hier heb ik echt de tijd van mn leven gehad, mn werk was leuk, er waren veel mensen die ik kende en suuper veel leuke festivals en feestjes. Echt geweldig in Melbourne kan ik iedereen aanraden om een keer te bezoeken!

Na al die tijd in grote steden te hebben gewoont werd het wel eens tijd om wat mooie natuur te zien, en waar kan je dat beter doen dan in Nieuw-Zeeland. Na al die tijd sparen kon ik dus eindelijk naar NZ toe, ik ben daar met Kiw-Experience door het hele land heen gereisd. Ik landde in Auckland de grootste stad van NZ en daar heb ik een paar dagen verbleven tot ik op de bus kon stappen naar de Bay of Islands een prachtige blek die ook veel culturele betekenis had voor de Maori in NZ. Daarna ben ik doorgegaan naar Hot water beach, als je op dit strand een gat graaft komt er heet water uit de gronds door de volkanen die er in de buurt liggen. Je kon dus als het ware je eigen hot tub graven, en als je vervolgens de zee in ging was er overal lichtgevend plankton wat een erg mooi effect gaf.

Hierna ben ik doorgereisd naar Rotorua, een plek waar je veel culturele activiteiten kon doen. Ik heb hier een Maori dorpje bezocht en een heerlijke maaltijd met ze meegeten. Vervolgens zijn we doorgegaan naar Taupo waar ik heb geskydived! Was echt een van de gaafste dingen die ik ooit in mn leven heb gedaan. Hierna zijn we door gereisd naar Wellington de hoodstad van NZ. Hier ben ik 2 dagen gebleven maar er was eigenlijk niet heel veel te beleven naast feesten.

Vervolgens ben ik doorgereisd naar het zuidereiland van NZ en waar im het noordereiland ongeloofelijk mooi vond bleek het zuidereiland gewoon nog mooier te zijn. NZ is echt het mooiste land wat ik ooit heb bezocht! Na een lange ferry toch kwamen we aan in Kaiteriteri een van de mooiste stranden van de wereld, helaas kwamen we pas erg laat aan en heb ik er niet echt van kunnen genieten.Vervolgens zijn we doorgegaan naar Westport een surfstadje waar we met de hele groep een kampvuur hebben gemaakt en er een gezellige avond van hebben gemaakt.

De volgende stop was Franz Jozef een klein plaatsje in de buurt van de Franz Josef glacier, helaas heb ik deze glacier niet kunnen bezoeken vanwege geld problemen. Maar uiteindelijk was ik hier best blij, een Nederlandse vriend van me had ons namelijk verteld dat je ook een gratis (illegale) wandeltocht kon doen. Vervolgens ben ik samen met 3 Engelse jongens opzoek gegaan naar deze plek. Je moest eerst een verlaten mijnschacht in die volledig donker was je moest dus je zaklamp meenemen. Ook stond er ijskoud water in de schacht. Aan het einde van de schacht kwam je uit op een brug die naar een deur toeliep. Deze deur zat dichtgeschroeft en volgeplakt met warning plaatjes. Hier moesten we uiteindelijk omheen klimmen om naar een andere ingang te komen die vol zat met gele danger linten(fotos). Uiteindelijk moesten we kruipen tot we bij een ladder met een manhole uitkwamen waardoor we naar buiten konden klimmen. Toen we boven kwamen zaten we in een soort van paradijs, super helder water waar je in kon springen vanafde rotsen en prachtige watervallen. Het was het allemaal waard dus.

Hierna zijn we doorgegaan naar een prachtig meer genaamd lake Wanaka om vervolgens door te gaan naar Queenstown. Een plek waar 20000 mensen wonen en elk jaar 2,7 miljoen toeristen komen. Hier ben ik 5 dagen gebleven. Het leukste wat ik hier heb gedaan was bungeejumpen van 150 meter. Ik heb een een of andere Duitser een filmpje hiervan laten maken, maarja je weet hoe het gaat met Duitsers dus dat filmpje heb ik nog steeds niet. Ik ben utssendoor ook nog naar het zuiden gegaan, eerst naar Dunedin een leuke studentenstad, en vervolgens naar Milford Sound een van de mooiste gebieden op aarde. Hierna weer terug naar Queenstown waar eigenlijk niet veel meer te doen was dan feesten wat ik dan ook maar heb gedaan. Vooral St Patricksday, een iers feest, was erg leuk hier.

Hierna was het tijd om weer terug omhoog te gaan, de eerste stop was christchurch het stadje dat 3 jaar geleden volledig verwoest is door een aardbeving. Best indrukwekkend om te zien hoe de mensen zelfs 3 jaar later nog steeds moeten leven met de gevolgen van deze aardbeving. Ze hebben wel allemaal creatieve oplossingen weten te vinden zo hebben een aantal winkels en zelfs banken hun winkels in vrachtcontainers gemaakt.

Vervolgens weer terug naar Wellington en weer naar Taupo. In Tauopo heb ik misschien wel het gaafste wat ik tot nu toe heb gedaan gedaan, ik heb Mount Doom it Lord of the rings beklommen. Weetjewel die vulkaan waar Frodo de ring in moet weg gooien. De totale tocht duurde 9 uur en het was ongeloofelijk zwaar, maar het was het allemaal zeker waard het uitzicht was echt niet normaal.

Vervolgens nog een paar dagen in Auckland gespendeert en nu zit ik al weer te wachten op het vliegveld op mn vliegtuig terug naar Sydney. Ik heb echt een ongeloofelijk leuke tijd met alle mensen in NZ gehad en veelsteveel mooie dingen gezien maar nu is het weer tijd om te gaan werken. Over 1,5 maand hoop ik namelijk in Azie te zitten samen met Max uit Bleiswijk die ook gezellig een tijdje mee komt reizen. Als je in de tussentijd wat vaker van me wil horen, voeg me toe op facebook! Hier zet ik veel vaker fotos en dergelijke op en kan je dus veel beter zien wat ik nou eigenlijk echt aan het doen ben!
Kia Ora, Nico!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

half jaar weg

17 November 2013

Eerste maand

17 Oktober 2013

Eerste weekje
Nico

AUSTRALIAAAAA

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1446
Totaal aantal bezoekers 3745

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: