Eerste maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nico Haagsma - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nico Haagsma - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Nico

17 November 2013 | Australië, Sydney

Het is nu al meer dan een maand geleden dat ik naar australie vertrok, aan de ene kant voelt het alsof ik hier al veel langer zit omdat ik zoveel meemaak, maar de aan de andere kant gaat de tijd ook erg snel omdat ik het zo leuk heb. Terwijl ik dit schrijf zit in ik in het goedkoopste hostel van Sydney midden in het red light district en uitgaans gedeelte Kings Cross. De straten zijn elke dag gevuld met dronken mensen omdat de clubs van maandag tot zondag open zijn, en er lopen overal junks rond. Het is gelukkig wel erg gezellig in het hostel savonds chillt iedereen op de rooftop en word er veel alcohol genuttigd. Ik ben momenteel samen met een duitse jongen aan het kijken of we misschien ergens een apprtementje in sydney kunnen huren omdat we allebei zeker tot oud en nieuw in Sydney willen blijven.

Maargoed mijn laatste verhaal eindigde toen ik op het punt stond om naar het surfkamp te gaan. Samen met stefan tom en tim zouden we naar het surfkamp gaan, stefan ging alleen helaas niet mee omdat hij een baantje had gevonden en zo snel mogelijk aan het werk wou. Na afscheid genomen te hebben van Stefan gingen ik tim en Tom dus met een hele groep met de bus naar het surfkamp. Ik kan eerlijk zeggen dat dit tot nu toe de leukste week is geweest die ik heb gehad in Australie. Elke dag had ongeveer dit schema: Ontbijt-surfen-middageten-surfen-avondeten-kampvuur en alcohol. Vooral het surfen was echt geweldig het gevoel als je op een bord staat en een golf pakt is echt onbeschrijfelijk. Aan het eind van dit kamp was er nog een surffestival wat ook erg leuk was.

Hierna zijn we met de bus doorgegaan naar Byron Bay dit is een hippie stadje dat nit super veel voorsteldemaar waar we toch wel een tijdje zijn gebleven. Hierna hebben we ook afscheid van Tom moeten nemen aangezien zijn geld op was en hij naar zn familie toemoest. Ik en Tim zijn daarna verder gereist naar Surfers Paradise. Dat is een stad met allemaal gigantische gebouwen die direct aan het strand staan. Het was vooral erg toeristisch maar je kon er wel leuk uitgaan.

Hierna zijn Tim en ik doorgegaan naar Brisbane, dit is een stad waar iedereen een andere mening over heeft. Wij vonden het allebei niks aan. We zijn er nog wel gaan chillen met iemand die we hadden leren kennen op het surfkamp die in Brisbane op school zat. Na mijn bank rekening te hebben geheckt in Brisbane kwam ik helaas tot de conclusie dat mijn geld vrijwel op was en dat ik dus zo snel mogelijk aan het werk moest gaan. Tim had nog wel geld en die is naar Cairns gevlogen om daar verder met een andere Nederlandse jongen van de groepsreis te gaan reizen. Ik ben weer terug naar Sydney gevlogen waar ik nu dus zit. Ik heb al een baantje gevonden, het is fundraising net zoals ik in Nederland heb gedaan en het verdiend prima.

Nu zal ik hier waarschijnlijk dus een tijdje blijven waarin denk ik niet super veel speciaals gaat gebeuren, dus mijn volgende verhaaltje zal weer even op zich laten wachten. Ook nog erg bedankt voor alle leuke berichtjes die ik heb ontvangen.

No worries, Nico.

  • 17 November 2013 - 12:51

    Carola De Boer:

    Hoi Nico,

    Met heel veel plezier geniet ik van je verhalen. Lijkt me geweldig om zo te genieten van het leven. Het klinkt in ieder geval heel relaxt. Ondertussen is het hier in Nederland herfst geworden. Gisteren is Sinterklaas weer aangekomen en er is hier een hele discussie over Zwarte Piet. Wees blij dat je er niet bent, want het is heel bekrompen allemaal. Over anderhalve week geeft je vader een receptie, want dan is hij 25 jaar in overheidsdienst. Daar ga ik natuurlijk ook heen.

    Groeten, let goed op jezelf en blijf genieten,
    Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

half jaar weg

17 November 2013

Eerste maand

17 Oktober 2013

Eerste weekje
Nico

AUSTRALIAAAAA

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 3744

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: