Eerste weekje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nico Haagsma - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nico Haagsma - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Nico

17 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Afgelopen week donderdag was het eindelijk zover, mijn reis naar Australie kon beginnen. Na de hele zomer hard te hebben gewerkt had ik eindelijk genoeg geld om een ticket en genoeg zakgeld te betalen. Om 11 uur moest ik op Schiphol verzamelen om vervolgens met de hele groep in te gaan checken voor een reis van 38 uur naar de andere kant van de wereld. De reis viel me uiteindelijk op het eten na ongeloofelijk mee vooral het zwembad bij de tussenstop in tapei heeft me erg goed gedaan.

We kwamen op zaterdag in de ochtend in Sydney aan met een strak blauwe hemel en 25 graden. Na de backpacks afgedropt te hebben zijn we gelijk de stad en het strand gaan verkennen. Aangezien het zaterdag was zijn we die nacht het nachtleven gaan verkennen in Manly, het gedeelte van de stad waar ons hostel stond. Het werd een prima nacht ondanks het feit dat we tegen de tijd dat we terug kwamen al 70 uur niet hadden geslapen.

De volgende dag hebben we eigenlijk volledig op het strand doorgebracht. Vooral de golven in de zee zijn hier geweldig en ik heb dan ook besloten dat ik wil leren surfen. In de avond zijn we naar een live optreden van een geweldige band geweest. Maandag was een regeldag we hebben dingen als een bankpas en Medicare aangevraagd. Ook hebben we het centrum van Sydney even verkent.

Dinsdag was tot nu toe de leukste dag, toen zijn we naar de blue mountains gegaan een super mooi natuurpark. We hebben er een tocht door de jungle gedaan waar we een prachtig uitzicht hadden. Hierna zijn we met een party bus naar een club toegegaan waar het ongeloofelijk leuk was, ook waren de Harlem Globetrotters in deze club aanwezig dit zijn wereldberoemde basketballers die allemaal millionair zijn.

Woensdag was het eindfeest waar ik geen mededelingen over kan doen (fotos).

Al met al was het een erg leuke tijd vooral met mijn kamergenoten Tim, Tom en Stefan. Volgende week ga ik een week lang op surfkamp om te leren surfen, en daarna ga ik denk ik werk in Sydney zoeken omdat ik het hier erg naar me zin heb. De sfeer en het leven zijn een stuk leuker dan in Nederland, iedereen praat met iedereen en iedereen helpt iedereen. Mijn volgende verhaaltje zal wel een tijdje op zich laten wachten omdat ik het de komende tijd erg druk zal hebben. In de bijlage zal i keen paar fotos zetten zodat jullie kunnen zien hoe mooi het hier is.

  • 18 Oktober 2013 - 10:35

    Rien Vd. Ruit:

    Nico, Geweldig voor je. Prachtige foto's. Nog veel plezier de komende tijden.....Ome Rien

  • 18 Oktober 2013 - 11:56

    Gea En Sem:

    Nico, wat al een fantastisch begin van je reis. We zullen je blijven volgen.
    Geniet met volle teugen, maak er een geweldig jaar van. Groetjes Gea en Sem

  • 16 November 2013 - 04:55

    Pleun:

    Wat gaaf Nico! Zo te horen ben je daar helemaal op je plek, geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

half jaar weg

17 November 2013

Eerste maand

17 Oktober 2013

Eerste weekje
Nico

AUSTRALIAAAAA

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 3742

Voorgaande reizen:

30 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: